FANDOM

Maagikilta (魔術協会 Majutsu Kyōkai) on kansainvälinen itsepuolustusjärjestö, jonka perustivat noituuden harjoittajat noituuden hallitsemiseen, salaamiseen ja kehittämiseen. Sen sanotaan ylittävän kansalaisuuden ja noituuden tyypin rajat, mutta vain muodollisesti. Monen vuoden olemassaolon jälkeen ne, jotka ennustivat noituuden rappeutumisen, päättivät keskiajalla, että heidän ihmeidentekovoimansa säilyttämiseksi heidän tulisi erottautua yhteiskunnasta ja tulla vain pienen ihmisryhmän tietämäksi salaisuudeksi.

ArvonimetMuokkaa

Kellotorni jakaa kahdenlaisia arvonimiä: tavallisia, joilla mitataan henkilön kykyjä maagina, ja väriarvonimiä, jotka kuvaavan maagin kykyjen erikoislaatuisuutta.

Korkein arvo Grand, jota kutsutaan myös Kruunuksi (王冠Ōkan), on harvinainen koko Kellotornin historiassa, ja arvo Brand annetaan vain parhaista parhaille. Fes-arvo annetaan aikuisille maageille, joilla ei ole merkittäviä voimia, kuten Lordi El-Melloi II:lle. Cause annetaan keskivertomaageille, ja amatööreille ja harjoittelun vasta aloittaneille oppilaille, kuten Ayaka Sajoulle, annetaan arvo Frame.

Touko Aozaki nousi Grandin arvoon 20-vuotiaana, ja nuorin tähän kyennyt oli Atlaksen Satsuki Kurogiri 15-vuotiaana. Vaikka Darnic Prestone Yggdmillenialla on Brandin kyvyt, poliittisten taitojensa ansiosta hän sai Grand-arvon Fate/Apocryphan maailmassa, jossa maageja oli vähemmän useiden ympäri maailmaa käytyjen vale-Graalin maljan sotien takia.

Arvon numero Arvonimi Maagi
1Grand: Kruunu (冠位グランド Kan'iGurando)Touko Aozaki
Darnic Prestone Yggdmillennia (Apocrypha)
Satsuki Kurogiri
2Brand: Väri (色位ブランド ShikiiBurando)Kayneth El-Melloi Archibald
Darnic Prestone Yggdmillennia (oikea arvo)
3Pride: Laki (典位プライド Ten'iPuraido)Nigel Sayward
Svin Glascheit
4Fes: Festivaali (祭位フェス SaiiFesu)Lordi El-Melloi II
Lev Lainur Flauros
Melvin Waynez
Bazett Fraga McRemitz
Geryon Ashborn
5Cause: Avoin (開位コーズ KaiiKōzu)Päähenkilö
6Count: Esikoinen (長子カウント ChōshiKaunto)
7Frame: Kuopus (末子フレーム MasshiFurēmu)Ayaka Sajou

Maagit, joilla on erityisiä Maagikillan arvostamia kykyjä, saavat värijärjestelmän mukaisia titteleitä, jossa erityislaatuisimmat kyvyt omaavat maagit saavat perusvärien tittelit Punainen, Sininen tai Keltainen. Niitä seuraavat tittelit ovat Oranssi, Violetti, Vihreä ja Musta. Yhdellä värillä voi olla useampi maagi.

Värititteli Maagi
Punainen (赤)Touko Aozaki
Sininen (青)Aoko Aozaki
Keltainen (黄)
Oranssi (橙)
Violetti (紫)
Vihreä (緑)
Musta (黒)